Wednesday 1 March 2017

Luggage Locker @ Willer Bus Station

Stationnya berada di atas / dalam sebuah bangunan. Sampai sekarang pun aku masih blur dengan lokasinya. Punyalah susah kami mencari lokasi. Tak taulah kalau kami je yang mengalami masalah ni.

Anyways, kami ride night bus to Osaka. So hari last kat Tokyo tu kami pergi Disneysea. Check out dari RPM, kami terus pergi Willer bus station tu to drop luggage. Tapi malangnya locker kat station tu semua full! Kami turun pulak tengok kat luar JR station apa tah, kat situ pun locker fully accupied jugak! Pergi tanya kat dalam JR station tu, dorang ada locker tapi locker kecik tak muat luggage kitorang.

Masa tu tengah hari dah, dalam pukul 11 am / 12 pm gitu. kami penat dah masa tu dok heret backpack & luggage ke hulur ke hilir. Then aku bagi satu idea kat member “Satu je cara kita, tinggal je bag semua ni kat station bus willer tu.” Member pulak macam tak setuju sebab tak yakin selamat tinggal gitu je. Then aku cakap, “Kalau macam tu memang burn je lah ticket Disneysea kita.” Member goyang. Aku cakap, “Up to you. Aku follow kau. Kalau kau tak yakin nak tinggal je bag kita burn je ticker Disneysea. Kalau kau nak pergi Disneysea, kita tinggal bag kat Willer station.” 

At the end kami decided to tinggal je bag kat station tu. Naik atas balik menuju ke station bus tu dan usha lokasi mana yang sesuai. The only place yang susuai adalah di sebelah seat yang tak mengganggu laluan orang, tapi di kawasan yang ramai orang. Sebab kalau tinggal kat tempat yang tak ramai orang atau tersorok, lagi tak selamat rasanya.

Sepanjang peninggalan bag di situ dan bersuka-ria di Disneysea, tipulah kalau aku kata tak teringat atau tak risau langsung kat bag tu. Tapi sepanjang beberapa jam berjauhan dari bag tu, Cuma 3, 4 kali je pun dok teringat kat bag tu. Hahaha! 

Sekembalinya kami ke station untuk jejak kasih dengan bag-bag kami tu, memang kami bersyukurlah sebab bag kami semua okay je. Tiada tanda-tanda bag kami di-harassed. Hehehe.

Masa aku suggest nak tinggal je bag tu pun aku tak yakin jugak sebenarnya. Tapi orang dah desperate ni mampu buat apa je kan. Memang no option dah, tu je option yang ada untuk ke Disneysea tanpa beban. Kami pun dah tak larat nak berjalan semata-mata nak cari locker kosong. Bukan dekat semua lokasi tu.

So kalau korang nak locker di situ make sure korang kena sampai di sana awal-awal-awal pagi. Kalau awal-awal-awal pagi pun dah takde, tak dapek den nolonglah. Kalua korang berani gamble macam kitorang, silalah berbuat demikian. Tapi aku tak galakkanlah.

Japan Trip Series:




X X X

0 comments:

Post a Comment

 

Lady B's Story Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang